לימודי פרסום – כרטיס הכניסה לעולם הפרסום
לימודי הפרסום, ובכללם השיווק והקופירייטינג, מצויים בתנופת התפתחות מתמדת והפכו בשנים האחרונות לפופולריים ביותר. שוק הפרסום בארץ מגלגל מדי שנה מיליארדי שקלים. פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, שלטי חוצות ענקיים, באנרים ופרסומות אינטרנט ופרסום בעיתון הם רק חלק קטן מהדוגמאות המעידות על הדומיננטיות של הפרסום בחיי היומיום של כולנו.
מהו פרסום?
מטרתו העיקרית של הפרסום היא שיווקית והיא מבוססת על יצירת קשר עם קהלי יעד שונים באמצעות שיטות של תקשורת המונים.
הפרסום הוא, למעשה, תהליך הכולל מגוון פעולת המיועדות להעביר מסרים שונים לכמה שיותר קהלי מטרה באמצעות ערוצי התקשורת השונים – אלקטרוניים, מסחריים, משודרים וכתובים.
תהליכי הפרסום כוללים שימוש במגוון שיטות: העברת מידע חדש, תהליכי שכנוע מודעים ובלתי מודעים, חיזוק עמדות, יצירת צרכים חדשים, אזכור והנעה לקראת פעולה.
בנוסף לכך, הפרסום הוא חלק בלתי נפרד מתקשורת שיווקית רחבה הכוללת, בין השאר, שיווק, קידום מכירות, מסעות הסברה ושיטות קידום אחרות.
מסלולים של לימודי פרסום
היום ניתן ללמוד פרסום במסלולים ובהיקפים שונים: לימודי תעודה בפרסום ובתחומים משיקים; קורסים בשיווק, בפרסום ובקופירייטינג; סדנאות; חוגים קצרי מועד או בכל מסגרת אחרת.
נוסף לכך, ניתן ללמוד את תחומי הפרסום בהיקף רחב ומעמיק יותר לקראת תואר ראשון גם במסגרת לימודים אקדמיים בחוגים שונים: תואר ראשון במנהל עסקים, תואר בשיווק, תואר ראשון בתקשורת, תואר ראשון בכלכלה ובניהול, ותחומים נוספים שהפרסום הוא ענף מרכזי בהם.
מטרת לימודי הפרסום
מטרתם של לימודי הפרסום היא להקנות לסטודנטים כלים, ידע ומיומנויות בתחומי הפרסום כדי שיוכלו בהמשך לעסוק בשיווק ובפרסום, להפיק וליצור פרסומות, לכתוב ולעצב חומר פרסומי או לעסוק בכל תחום אחר הקשור בפרסום.
לימודי הפרסום כוללים, בין השאר, חשיפה לעולם הפרסום והתעמקות בתחומים שונים:
בכתיבה יוצרת, בתקשורת, בפסיכולוגיה ובתהליכי הנעה, בחשיבה רעיונאית, בתסריטאות, במולטימדיה, בלימודי רדיו וטלוויזיה, בקולנוע, בתהליכי החדרת מוצרים, ביסודות השיווק, במיתוג, בהדמיה, באמנות, בחשיבה יוצרת, בשיווק ובפרסום, בתכנון של מסעות פרסום, ברשת האינטרנט, באסכולות בפרסום ובתחומים רבים נוספים.
בנוסף לכך, מסייעים הלימודים לסטודנט לחשוף, לפתח ולעודד את היצירתיות האישית שלו, ולתת ביטוי ליכולותיו ולסגנונו האישי.
תנאי קבלה
תנאי הקבלה ללימודי פרסום משתנים בין מסלול אחד למשנהו ובין מוסדות הלימוד השונים.
מטבע הדברים, תנאי הקבלה למסלול קצר ומוגבל או ללימודי תעודה, הם קלים באופן יחסי לעומת תנאי הקבלה ללימודי פרסום בהיקף נרחב של תואר ראשון באחת האוניברסיטאות.
היכן לומדים פרסום?
לימודי פרסום במסלולים שונים ניתן ללמוד במכללות רבות בארץ: "תלתן" המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית; המרכז להשתלמויות בר אילן – שיווק פרסום ומכירות; מכללת רמת גן; המכללה האקדמית ספיר; מכללת נצרת עלית במסלול שיווק ומכירות; וחשיפה – בית הספר לאומנויות התקשורת, הם רק חלק מהמכללות בהן ניתן ללמוד את מקצועות הפרסום.
כמו כן, ניתן ללמוד פרסום באוניברסיטאות השונות במסגרת לימודים לקראת תואר ראשון בתחומים שונים, כדוגמת תקשורת.
אפשרויות תעסוקה
בוגרי לימודי פרסום יכולים לעבוד במסגרות רבות ומגוונות בשוק הפרסום בארץ ובעולם: במשרדי פרסום גדולים, בטלוויזיה, במשרדי יחסי ציבור, במחלקות פרסום שונות בחברות מובילות או אפילו להיות עצמאיים.